Een nieuw politiek begin 2011

24-06-2012 21:57

De Stadspartij, haar fractie de commissieleden het bestuur en de leden!

Al vrij rap na mijn toetreding tot de Stadspartij vertrok Marc Nihot bij Trots, en vond er een gote crisis plaats in de coalitie.

Het begon met een feest, en dan wel een feest speciaal voor de leden en hun introducees. In cafe het Ankertje van voorzitter Karel was het gezellig, toch was ik hartstikke zenuwachtig, want dit had ik nog niet eerder meegemaakt. Ik werd op het feest voorgesteld aan de leden als nieuwste fractielid, met een keurige speech van de fractievoorzitter, bloemen en een dankwoord. Tijdens die gezellige middag/avond voelde ik een warm welkom van de aanwezigen, daar was ik best blij mee. Verschillende mensen werden spontaan lid en ook dat was super, mijn gedachte was dan ook yes meer leden en niemand die vertrekt!.

De eerste vergaderingen waren wennen zowel voor mij als voor de Stadspartijfractie en commissie en bestuursleden, want deze moeder nam gewoon haar dochter mee naar de fractievergaderingen als er gebrek aan oppas was, maar dat is tot op heden nog altijd goed gegaan. De vergaderingen verlopen prima, iedereen mag zijn zegje doen, en we zijn het met elkaar eens, dat is na de ruzies bij trots ook een hele verademing. De Stadspartij geeft al haar leden ruim baan om te participeren dat is prachtig om mee te maken. Tijdens de eerste vergadering van de raad zat ik gewoon op bijna dezelfde plek als voorheen, want met een vooruitziende blik had ik geregeld dat de Stadspartij en Trots maar van plaats moesten wisselen in de raadszaal, ook werd er in die periode van fractiekamer gewisseld, ik wilde namelijk graag in 0.06 blijven zitten, het is een grote lichte kamer en so much better dan het donkere sombere kamertje waar de Stadspartij was geparkeerd, je begrijpt al dat nu Trots daar zit. Ik zit net als bij Trots in de commissie Maatschappelijk Ontwikkeling, maar mis er de uitdaging in, die uitdaging heb ik wel op aangeven van de fractieassistent gevonden en omgevormd naar een initiatiefvoorstel van de Stadspartij voor wat betreft de Social Return en het Gemeentelijke inkoopbeleid, maar ondanks het vele onderzoekwerk (november 2011 tot februari 2012 en de keurig in elkaar gezette presentatie (bedankt toffe Peer), was het voor bepaalde mensen in de raad een te moeilijk onderwerp, binnenkort komen we nog bij ze terug met een presentatie over de sociale prestatieladder, en dan maar hopen dat iedereen het nog kan volgen. (Of het er ook mee te maken heb dat ik van de coalitie naar de oppositie ben gegaan laat ik maar even in het midden!)