De Liefde

08-08-2012 14:39

Hieronder een stuk uit een show van Hans Teeuwen, toen ik dit vanmorgen hoorde op radio NL, was het eerste dat in mij opkwam; dit is geschreven op het lijf van de coalitie in Den Helder. (Alhoewel het vast op meerdere coalities in het land toepasbaar is). De coalitie in Den Helder was zelfs bereid tot een soort van Kunduz-akkoord met betreking op het nieuwe Stadhuis en noemde dit over de eigen schaduw heenspringen. Helaas voor de coalitiegenoten draaien de babbelboxen in Den Helder altijd op volle toeren en hoor je in de beruchte wandelgangen meer dan genoeg! Zo schijnt daar een oproep geweest te zijn van bepaalde coalitiegenoten om toch de DBFMO constructie doorgang te laten vinden, dit ondanks het feit dat de raad het met ruime meerderheid heeft afgewezen. Dan vraag ik mij af waar ben je nu in godsnaam mee bezig, heb je zo`n betonnen plaat voor je hoofd of loop je met oogkleppen op? Eind van dit jaar moet er een oplossing zijn voor alle coalitie en gedoogpartijen, want anders barst de bom! Ik ben benieuwd naar wie van de partijen de vingers gaat branden aan het "stadhuisdossier". Van één partij weet ik het zeker, dat is namelijk mijn partij. De Stadspartij gaat zeker niet zijn vingers branden daar wij geenzins van plan zijn om een nieuw stadhuis neer te zetten op de stationslocatie, (of een referendum zou moeten uitwijzen dat de mensen in Den Helder dit graag zouden zien gebeuren). Liever zouden wij als partij zien dat er gebruik werd gemaakt van *utiliteitsbouw, dat is duurzaam en stukken goedkoper, daarmee kunnen wij blijven zitten op de centrale locatie middenin het centrum van Den Helder (drs F Bijlweg). Voor meer hierover verwijs ik u naar:

 

  www.stadspartijdenhelder.nl

        https://www.denhelderactueel.nl/07/08/2012/asselbergs-en-feijten-onderzoeken-aanbesteding-stadhuis/

       *https://nl.wikipedia.org/wiki/Utiliteitsbouw

 

 

De Liefde!

Verleid me, verstik me,
pak m'n vrijheid af.
Bemin me, beperk me,
ga je gang, ik ben laf.

Je wil samensmelten,
- een onnozel idee -
Maar ik ben romantisch,
ik ga d’r in mee...

Kneed me en knecht me,
wees lief en gemeen.
Gun me de plek
van het blok aan je been.

Als jij mijn vrouw bent,
ben ik je man.
Dan vechten we samen,
voor dat wat niet kan.

We doen nóg meer water bij onze wijn,
totdat er alléén nog maar water zal zijn.
Helder maar smaakloos, geen kleur meer, geen gloed,
zo leven we samen, de dood tegemoet.

Weg met de eenzaamheid, leve de sleur,
jaloezie, irritatie, gesprekken, gezeur.
De liefde geeft hoop, de liefde heeft zin,
de liefde is een valstrik, maar ik trap er zo graag in.

Steeds dezelfde fouten,
steeds dezelfde pijn.
Bijna net zo gruwelijk,
als helemaal alleen te zijn.

Misschien is het deze keer anders,
misschien is het deze keer waar.
Is alle wijsheid van de wereld maar een fout,
ik wil het graag geloven, want ik houd zoveel van haar.

Het spel is weer begonnen,
ik zit er midden in.
Verslaafd als een verslaafde,
verzetten heeft geen zin.

Ik kan alleen verliezen,
mijn hart en mijn verstand.
De liefde laat pas los,
als ze is opgebrand.

Dan ben je weer jezelf,
alleen en onbemind.
Maar volwassen en verstandig,
totdat het weer begint.

 



Deze tekst circuleert op vele plaatsen op het internet en het is dus niet duidelijk wie deze tekst heeft uitgetikt, deze tekst komt uit een show van Hans Teeuwen en zodoende behoren alle rechten toe aan hem en zijn productiemaatschappij. Bij het overnemen van deze tekst gelieve een vermelding te plaatsen naar Hans Teeuwen.NET en/of een andere copyright vermelding.