We zijn weer begonnen!

04-09-2012 14:43

We zijn weer begonnen...

Gisteren was de eerste fractievergadering na het reces en vooraf aan de "proefraad"  het was gezellig en informatief. Het leuke is dat we allemaal gaan wisselen van commissie, zo krijg ik een uitdaging in de commissie Bestuur en Middelen, kijk daar heb ik zin in :-)

De proefraad.... nee zo enthousiast ben ik er (nog) niet over, het hele idee van de *interruptiermics is gebaseerd op Alkmaar en de Tweede kamer, naar mijn idee valt het zo gewenste debat stil of loopt het hele systeem in het honderd. Gister was dat duidelijk waar te nemen toen er een begin werd gemaakt, iedereen moet van te voren gaan aangeven bij de Voorzitter van de raad dat je wil *"inbreken" op een collega raadslid. Dit is toch wel een schier onmogelijke taak daar je niet van te voren weet wat je collega gaat verkondigen, en eer je dus kan inbreken staat er waarschijnlijk een lange wachtrij (voorspelling) met hoog opgestoken vingertjes (anders is het niet te volgen) te wachten tot de Voorzitter van de raad ze aangeeft dat ze mogen inbreken. Tevens wordt het er voor zover het nu er nu uit ziet rommeliger in de raadszaal en minder goed voor de inwoners van Den Helder te volgen. Misschien is het een kwestie van wennen en loopt het tegen het einde van het jaar beter, maar gister bij de 2de proefraad (eerste was voor het reces) was het in ieder geval in mijn beleving een rommelige vergadering!