Zomerreces

12-07-2012 11:17

En toen was het ineens reces

Wat doet een politica in het reces, in het begin zit je in mijn geval eerst eens heerlijk 2 dagen te niksen, uiteraard check je wel iedere dag je email, want dat blijft gewoon doorgaan. Vandaag en maandag ga ik de losse eindjes uit mijn werkboek afwerken, heb ik alweer een gesprek gehad met de griffier en de scecretaris van de rekenkamercommissie over een onderzoek waar ik aan ga meewerken, en schrijf ik gedurende de dag aan dit blog. Op vakantie gaan zit er niet in deze zomer, daar ik mezelf heb aangemeld voor politieke wacht. Politieke wacht houdt in dat je beschikbaar bent tijdens het reces in geval van nood, dat geval van nood kan van alles zijn bijvoorbeeld een breuk in de coalitie of en wethouder die opstapt, je houdt dan ook met van alles rekening. Indien nodig schrijf je met 7 personen een raadsvergadering uit, en haal je dus mensen terug van hun vakantieadres, dat is natuurlijk niet iets waar we op zitten te wachten, maar goed er moeten wel mensen voor beschikbaar zijn. Politieke wacht heeft ook een voordeel, in mijn geval zou ik indien gewenst op een later tijdstip op vakantie kunnen gaan, dat zou dan wel een hele strakke planning vereisen daar je in het najaar ook weer met grote stukken zit bijvoorbeeld de begroting. Vandaag eens even gekeken hoe of wat voor de tweede kamer verkiezingen, ik zal het op de voet volgen. Ondanks alle belofte van de politici ben ik er nog niet helemaal uit en ga ik eens wat programma`s toetsen op mijn wensen. Zo ben ik tegen al het weggegooide geld richting Europa. Het is eigenlijk wereldvreemd dat wij hier onze kinderen aan een studiehalsband vastleggen, maar wel de kinderen in bv Egypte gaan helpen bij hun studie. Dat wij aan alle kanten gaan bezuinigen op veiligheid (defensie) en zorg, maar wel miljarden geven aan Griekenland, Spanje en Italie. Ook de mensen in deze landen hebben het zwaar en zullen zich net als mij afvragen, Waarom zijn we in godsnaam in de €uro gestapt, de hoge dure dames en heren wisten het beter, maar de arbeiders betalen de rekening (armoedeval). Verder was ik eigenlijk wel tevreden met de door de PVV ingevoerde dierenpolitie, eindelijk eens wat daden ipv van alleen maar woorden door een coalitie, nu met het wankele kunduzakkoord, is de uiterste houdbaarheiddatum al overschreden of wordt het toch 12-9-2012?, is ook dat weer van de baan Dieren hebben ook rechten, maar goed wie weet stem ik wel op de PvDD. Voor de mensen die graag eens snel en zonder al te veel moeilijke vragen door de politiek heen bladeren in afwachting van de tweede kamer verkiezingen, heb ik nog een handige website in petto. www.stomwijzer.nl We gaan het zomerreces beleven.

Ik wens jullie allemaal een fijne zomer toe!